Kadra pedagogiczna
Kierownik Internatu
mgr Joanna Czwojdzińska
Wychowawcy:
mgr Agata Adamek
mgr Beata Cabaj – Świech
mgr Jolanta Domańska
mgr Magdalena Górska
mgr Maciej Gój
Regulamin rekrutacji na rok szkolny 2023/2024
Spis treści
§1 Zasady rekrutacji
- O przyjęcie do internatu może ubiegać się każdy uczeń kształcący się poza miejscem stałego zamieszkania w szkole, której organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kraków.
- W pierwszej kolejności do internatu przyjmowani są:
- uczniowie Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2
- w miarę wolnych miejsc uczniowie innych szkół średnich, których organem prowadzącym nie jest Gmina Miejska Kraków.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na podstawie podania złożonego przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego w porozumieniu z rodzicami.
- Wszyscy uczniowie, którzy starają się o zamieszkanie w internacie w nowym roku szkolnym, składają podanie zgodnie z podanymi terminami rekrutacji.
- Przyjęcia do internatu odbywają się także w ciągu całego roku szkolnego w miarę wolnych miejsc za zgodą Kierownika internatu i Dyrektora szkoły
- Dokumenty potrzebne do rekrutacji znajdują się na stronie szkoły
- Decyzję o przyjęciu do internatu podejmuje powołana przez Kierownika internatu Komisja Rekrutacyjna
§2 Terminy składania podań
I TERMIN:
Termin postępowania rekrutacyjnego: od 15 maja 2023 r. do 19 czerwca 2023 r.
Termin dostarczenia dokumentów potwierdzających kryteria rekrutacyjne: od 23 czerwca 2023 r. do 10 lipca 2023 r.
Ogłoszenie wstępnej listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do zamieszkania w internacie: 19 lipca 2023 godz. 12.00.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i listy kandydatów nieprzyjętych do internatu na rok szkolny 2023/2024: 27 lipca 2023 r., godz. 12:00.
II TERMIN: REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA (w miarę wolnych miejsc):
Termin: od 28 lipca 2023 r. do 4 sierpnia 2023 r.
Ogłoszenie wyników: 22 sierpnia 2023 r., godz. 12:00.
Podania dostępne na stronie internetowej szkoły: zsgnr2krakow.pl w zakładce INTERNAT, lub stronie internetowej internatu internattechnikum11.wixsite.com/internatzsg2wkrakowi-do-pobrania należy złożyć w sekretariacie lub drogą mailową: internat@zsg2.pl
Dokumenty przesyłane drogą elektroniczną należy wydrukować, uzupełnić, zeskanować i przesłać.
Lista osób przyjętych i nieprzyjętych do internatu znajdować się będzie w Internacie Technikum Gastronomicznym nr 11 ul. Sokolska 17, 30-510 Kraków oraz w sekretariacie Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2, ul. Zamojskiego 6, 30-523 Kraków
Informacje o przyjęciu uczniów do internatu będzie również można uzyskać pod numerem telefonu w internacie – tel.: 12 296 35 27 lub kom: 660 637 367 oraz w szkole – tel. 12 656 04 04
§3 Kryteria przyjęcia do internatu:
I. W przypadku kandydata niepełnoletniego:
- wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt
- niepełnosprawność kandydata – 1 pkt
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata –1 pkt
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata –1 pkt
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 pkt
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie –1 pkt
- objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt
- kandydat, którego rodzeństwo zamieszkuje w internacie lub ubiega się o przyjęcie do internatu – 1 pkt
- szczególne osiągnięcia kandydata (w konkursach wiedzy, artystycznych i sportowych na szczeblu co najmniej powiatowym) – 1 pkt
- kandydat rozpoczynający naukę w klasie pierwszej szkoły ponadpodstawowej – 1 pkt
- kandydat objęty pomocą materialną organizacji pozarządowych –1 pkt
- osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 1 pkt
II. W przypadku kandydata pełnoletniego:
- wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt
- niepełnosprawność kandydata – 1 pkt
- niepełnosprawność dziecka kandydata – 1 pkt
- niepełnosprawność rodziców kandydata – 1 pkt
- niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę – 1 pkt
- samotne wychowywanie dziecka przez kandydata –1 pkt
- objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt
- kandydat, którego rodzeństwo zamieszkuje w internacie lub ubiega się o przyjęcie do internatu– 1 pkt
- szczególne osiągnięcia kandydata (w konkursach wiedzy, artystycznych i sportowych na szczeblu co najmniej powiatowym) – 1 pkt
- kandydat rozpoczynający naukę w klasie pierwszej szkoły ponadpodstawowej – 1 pkt
- kandydat objęty jest pomocą materialną organizacji pozarządowych – 1 pkt
- osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 1 pkt
Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia wymienionych kryteriów są odpowiednio:
- dla kryterium określonego w punkcie 1 – oświadczenie o wielodzietności
- dla kryterium określonego w punktach 2-5 – kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności
- dla kryterium określonego w punkcie 6 – oświadczenie rodzica o samotnym wychowywaniu dziecka
- dla kryterium określonego w punkcie 7 – kserokopia postanowienia sądu o pieczy zastępczej
- dla kryterium określonego w punkcie 8 – oświadczenie kandydata , że rodzeństwo również stara się o przyjęcie do internatu
- dla kryterium określonego w punkcie 9 – kserokopie dyplomów/zaświadczeń
- dla kryterium określonego w punkcie 10 – zaświadczenie potwierdzające przyjęcie do szkoły
- dla kryterium określonego w punkcie 11 – zaświadczenie wydane przez organizację pozarządową
- dla kryterium określonego w punkcie 12 – kserokopia potwierdzająca aktywność społeczną
§4 Zakwaterowanie wychowanka
- Zakwaterowanie osób odbywa się w przeddzień rozpoczęcia roku szkolnego. Przyjęcie uczniów do internatu odbywa się wyłącznie w obecności rodziców lub opiekunów prawnych
- Warunkiem zamieszkiwania w internacie jest systematyczne regulowanie opłat za korzystanie z internatu do 10 dnia każdego miesiąca przelewem na konto oraz przestrzeganie Regulaminu Internatu
§5 Procedura odwoławcza
- Uczeń, który nie został przyjęty do internatu ma prawo odwołać się pisemnie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Rodzice kandydata mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do internatu.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy.
- Rodzic kandydata może wnieść do Dyrektora Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2 odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2 rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Podstawa prawna:
- Ustawa Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r.
- Uchwały nr XV/290/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 8 maja 2019 r.
- Zarządzenie Nr 5/23 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 stycznia 2023 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust.3 ustawy Prawo oświatowe oraz na semestr pierwszy klas I publicznych szkół branżowych II stopnia i publicznych szkół policealnych, na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2023/2024
Załączniki
Dokumenty rekrutacyjne do pobrania :
- Podanie o przyjęcie
- Kwestionariusz osoby ubiegającej się o przyjęcie do internatu
- Kryteria-rekrutacji-do-Internatu Technikum Gastronomicznego
Oświadczenia rodziców (potwierdzające kryteria) :
Wyżywienie i czesne
Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie zobowiązuje się do:
- Zapewnienia wychowankowi trzech posiłków: śniadania, obiadu i kolacji (od śniadania w poniedziałki do obiadu włącznie w piątki) z wyjątkiem dni ustawowo wolnych, dni wolnych od zajęć dydaktycznych, przerw świątecznych i ferii zimowych.
- Posiłki przygotowane będą zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i innymi przepisami obowiązującymi w przypadku żywienia młodzieży.
- Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 nie zapewnia specjalistycznego żywienia dietetycznego.
- Posiłki będą wydawane w szkolnej restauracji „Pokusa” w godzinach:
- śniadania 7.00-8.00
- obiady 12.00-13.00
- kolacje 18.00-19.00
§ 1
Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązują się do: regularnego wnoszenia opłaty za wyżywienie w wysokości:
- 18,00 zł./dzień dla uczniów Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie,
- 18,00 zł/dzień dla uczniów innych szkół.
oraz za czesne: w kwocie 102 zł za każdy miesiąc.
Czesne za internat i wyżywienie jest określone zarządzeniem Dyrektora Szkoły
§ 2
Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłaty za wyżywienie w ciągu roku szkolnego. Zmiana będzie stanowić aneks do niniejszej umowy.
O zmianie wysokości dziennej stawki żywieniowej rodzic/opiekun prawny będzie powiadomiony co najmniej miesiąc przed wprowadzeniem zmiany.